Mim Nedir? Nasıl Yapılır?


    Özellikle yazın blog yazan arkadaşlarım bilirler.Birçok blogda , yazı başlığında {MİM} ibaresi içeren yazılar yazılır.Ve bunlar konu tavsiyesi niteliğindedir.Yaz gelmeden mim işlemini biraz canlandırmak, bilmeyen arkadaşlara da bilgi vermek amacıyla sizlere {MİM} işlemini tanıtmak istiyorum.

    Mim işlemi bir bakıma blog yazarları arasındaki paslaşmadır.Herhangi bir konu üzerine bilgisini veya düşüncesini istediğiniz bir blog yazarını yazı altına etiketleyerek (bağlantı vererek) ondan bahsetmeniz sonucunda o kişiye de yazı yazdırma mantığına dayanır.

    Örneğin ben bir yazı yazdım. 19 Mayıs Atatürkü Anma Gençlik Ve Spor Bayramı Kutlanış Şekli bu yazının adı olsun.Bunu mim şeklinde yazıyorum.En alta bu konu üzerine fikirlerini merak ettiğim arkadaşlarımı etiketlemek adına :
Bu yazıyı sevgili arkadaşım Aaaaa 'ya gönderiyorum.
Diye ekliyorum.Benim sevgili arkadaşım Aaaaa'da beni kırmayarak bir mim yazısı yazıyor.Nezaketen en üste
Bu mimi bana paslayan arkadaşım Oğulcan Turhanlar'a teşekkürler.
Yazıyor ve en alta da o kendi arkadaşlarını ekleyerek dönüyor.Böylece bir konu üzerinde onlarca fikir ortaya çıkıyor.Ve tabii bunları okumak isteyen okuyucular linklerdeki bağlantılar üzerinden gezerek istediklerine rahatca ulaşıyorlar.

    Gelelim bunu en büyük faydasına.Şüphesiz en büyük faydası yazarları konu bulma derdinden kurtarmak oluyor.Özellikle tatil zamanında çıkan onca bloga karşı yazı yazmakta güçlük çeken eski blogcular bu 'Yazı Tufanı'ndan faydalanarak istediklerinde rahatça yazı çıkarabiliyorlar.
    Tabii yazıyı yazdıktan veya yazmadan önce arkadaşınıza mim açacağım ekleyebilir miyim diye sorun, sorun ki mim'iniz boşta kalmasın :)

En kısa sürede bir mim yazısı ile karşınızda olacağım.Böylece bunu da örneklendirmiş olacağız.

Oğulcan Turhanlar

Yazar Hakkında: Oğulcan Turhanlar ~ Kimdir Nedir Ne İş Yapar?

Kişisel blogu olan Oğulcan Turhanlar- SosyoKişisel Web Blogunda aklından geçenleri ve webmasterlar ile bilgisayar kullanıcılarının sorunlarına yönelik çözümler paylaşıyoruz.. Yaşadığım birçok şeyi paylaştığım blogumda karşılaştığım sorunlara ait çözümleri, izlediğim filmlere yönelik yorumlar dahil birçok şeyi paylaşıyorum. İsterseniz blogumda 'İletişim' sayfasından bana ulaşabilirsiniz.
 

4 yorum:

  1. Bu MİM sistemini duymuştum fakat hiç uygulamamıştım. Hatta şu zamana kadar sitemle ilgili en ufak şeyler bile yapmamıştım. Yakında bu MİM sistemiyle ilgili bir şeyler yazmayı düşünüyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Hocam bende diyorum mim ne herkes mim diyor sayenizde öğrendim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Hocam bekliyorum hala başlatacağıız mim'i :)

    YanıtlaSil