OPDIP - Ulusal Dizin Projesi



   Bugüne kadar (sözde) dizinler ile zaman kaybetmiş birçok webmaster tanıyorum.Her vaad edilene inanıp sitelerini oraya buraya ekliyorlar, kabul edilsin diye dizin bannerlarını sitelerinde yayınlıyorlar.Kârı olduğunu sanmıyorum açıkcası.Fakat OPDİP benim için bile farklı.
   İlk gördüğümde dikkatimi çekmişti.Sürekli online olduğum bir forumda (wmaracı) gördüğüm bu dizini belirli bir süre izledim ve sizlere izlenimlerimi aktaracağım.

   Web aleminde olup da DMOZ'u bilmeyen yoktur sanıyorum.Üstüne üstlük Dmoz hakkında dedikodular da bi o kadar ünlü.
Editörlerinin para aldığı söylentileri,onay vermek için süründürmeleri gibi sebepler -bence- OPDİP dizinine ihtiyacı arttırmıştı.Bunun farkına varan arkadaşlarımız tamamen TÜRK yapımı dizini aramıza sundular.

   1 Aylık domain yaşına sahip olan OPDİP yaşına rağmen gayet yeterli ALEXA değerleri ile dikkat çekiyor.
Türkiyeyi sanal alemde temsil edecek kaliteli bir proje olma yolunda sağlam adımlarla ilerliyor.

Umarım OPDİP gelecek yıllarda Dmozu sollar ve gerçekten ülkemizi verimli olarak temsil eder.
Herkese bu dizini tavsiye ederim.
 Ulusal Açık Dizin Projesi OPDİP

Oğulcan Turhanlar

Yazar Hakkında: Oğulcan Turhanlar ~ Kimdir Nedir Ne İş Yapar?

Kişisel blogu olan Oğulcan Turhanlar- SosyoKişisel Web Blogunda aklından geçenleri ve webmasterlar ile bilgisayar kullanıcılarının sorunlarına yönelik çözümler paylaşıyoruz.. Yaşadığım birçok şeyi paylaştığım blogumda karşılaştığım sorunlara ait çözümleri, izlediğim filmlere yönelik yorumlar dahil birçok şeyi paylaşıyorum. İsterseniz blogumda 'İletişim' sayfasından bana ulaşabilirsiniz.
 

7 yorum:

  1. Opdipe sitemi sokamadım ama kendim editör oldum istediğim kategoriye.Gel de şike yapma.Şaka bir yana çok kaliteli bir dizin.Her siteyi almıyorlar yani.

    YanıtlaSil
  2. Tebrikler başarılı çalışmalar !

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler paylaşım için. Güzel bir proje olduğunu düşünüyorum ve destekliyorum

    YanıtlaSil
  4. Böyle projelere destek verilmesi gerekiyor. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  5. OPDIP çok hızlı gelişen bir proje. Başta editörlerden bazıları gereksiz siteleri de onaylıyordu fakat sonradan sanırım o editörler ayrıldı. Ne diyelim, umarım çok iyi yerlere gelir.

    YanıtlaSil
  6. Ben bu projeyi tamamen Dmoz özentisi olarak görüyorum ve Dmoz da yaşanan haksız site seçilmeleri burada da olacaktır.

    YanıtlaSil