Sanalda Kimlik Gizlemek


   İnternet üzerinde en çok dikkatimi çeken şey şüphesiz kendi soyismini gizleyen kişiler.Ve hatta bazen öyle bir duruma vardırıyorlar ki isimlerini bile saklayarak sadece nickleri ile sanal alemde yer alıyorlar.Bu durum ister istemez kişilerin kendilerinde bir "ÖZGÜVEN" yaratıyor ve herşeyi yapabileceklerini hissettiriyor.
 
    İşte şimdi deyinmek istediğim nokta bu özgüven.

    Sanıyorum ki internette sizlerin de karşısına isim kullanmaktan kaçınan kişiler çıkmıştır.Özellikle Facebook ve Google+ gibi sosyal paylaşım sitelerinin yöneticilerinde yapılan "Soyisim kullanmaktan,özel bilgiler vermekten kaçının" uyarılarından sonra bu düşünceleri haklı sayabilirim.Fakat bir de bunun ikinci boyutu var.

    İkinci boyutun ne olduğunu tahmin etmişsinizdir sanıyorum.İsim ve soyismini saklayarak kendini güvende hisseden, ona buna hakaret edip kendi kimliği altından söyleyemeyeceği şeyleri bas bas duyuran kimseler.Şahsen bunları kaale almadığım gibi yapacağım ticari ve kuracağım sosyal ilişkilerde onlara güvenmiyorum.Çünkü ismini kullanmaktan çekinen kişiler genellikle farklı kimlik altından kötü işler çeviren kimselerdir -bence.herkesöyledemiyorum-.

    Umarım bunları yazarken benim gibi düşünen arkadaşlara tercüman olabilmişimdir.Bir zamanlar 'Klavyeden.Com'u yazarken 'Bay Klavye' takma adıyla yazıyordum.Fakat bunları farkettim farkedeli blogu kapattım ve kendi ismimle yazılarımı yayınlıyorum -yanlış şeyler yapmamama rağmen-.Ayrıca nickleri bu şekilde kullanan herkese böyle yapıyor demek istemediğimi belirtmeyi gerekli görüyorum.

Teşekkürler.
Oğulcan Turhanlar


Yazar Hakkında: Oğulcan Turhanlar ~ Kimdir Nedir Ne İş Yapar?

Kişisel blogu olan Oğulcan Turhanlar- SosyoKişisel Web Blogunda aklından geçenleri ve webmasterlar ile bilgisayar kullanıcılarının sorunlarına yönelik çözümler paylaşıyoruz.. Yaşadığım birçok şeyi paylaştığım blogumda karşılaştığım sorunlara ait çözümleri, izlediğim filmlere yönelik yorumlar dahil birçok şeyi paylaşıyorum. İsterseniz blogumda 'İletişim' sayfasından bana ulaşabilirsiniz.
 

8 yorum:

  1. Bence yazar arkadaşımız çok güzel bir konuya değinmiş. Sanal alemde kimliğinizi gizlemelisiniz. Fakat burdaki gizlilik insanlara kendinizi farklı bir kişi olarak anlatmak değil. Şahsi bilgilerinizi herkeze vermemek olmalı...

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir yazı olmuş.İnsanlar artık sosyal medyadan bir takım işler çevirme yolunda ve bazı insanların adlarını kullanarak yapıyorlar .Sanal dolandırıcılığa çok dikkat etmek lazım

    YanıtlaSil
  3. ben genelde öncelikle sitelerimin whoisini gizlerim.En azından kişisel bloguma ismimi koymam :D

    YanıtlaSil
  4. Biz gizli sanıyoruz da Google, facebook, twitter bizi bizden daha iyi tanıyor artık o nasıl olacak :D

    YanıtlaSil
  5. Sadece ad, soyad ile bloglarda yazı yazılmasının sorun olacağını düşünmüyorum. Ad ve soyadı herkes bilir, tahmin eder. Yani şöyle ki; bir siteye girdiğimde "Oğulcan Turhanlar" diye ben de yazabilirim. Ama bu sorun teşkil etmez. Çünkü ad, soyadın herkes tarafından yazılabileceği bilindiği için başa bela getirme olasılığı düşüktür. Bazı siteler TC kimlik no zorunlu kılar. Bu tarz siteler gizlilik için tehlikelidir.

    YanıtlaSil
  6. Artık internette kendini gizlemek o kadar zor ki her anımız takip ediliyor. Bu dediklerin işe yarar mı bir denemek lazım

    YanıtlaSil
  7. Bilgilerimizi gizlemeliyiz belki Ama bu gizliliğin altından etrafa kendisini farklı olarak gösteren bir kişilik çıkarıyorsak bu noktada yanlışımız var demektir. Bende oğulcan hocam gibi çok uzun süredir kendi isimi barındırak bir nick kullanıyorum ve sitemde isim + soyismim şeklinde Aslında gizlememeninde bir çok faydası var Yaptığım işlerde kendi ismim tanıtmış oluyorum Buda dışarıdan bizlere karşı bir güven duygusu oluşmasını sağlıyor

    YanıtlaSil
  8. Güzel bilgiler mevcut hocam dikkat edilmesi gereken noktalar var.
    Ancak güncel blogun dediği gibi gizlesekte birşeye yaramaz elbette takip ediliyoruz

    YanıtlaSil